راههای مجذوب کردن دیگران چیست؟

blog
خدايا، من خيلي تنها هستم

در این بخش، تکنیک ها و شگردهای نگاه کردن را می آموزید:

به او نگاه كنيد . . .
زیک روبین؛ روانشناس دانشگاه هاروارد مطالعه اي را صورت داد تا دريابد آيا قادر است عشق را بطور علمي توسط ضبط مدت زماني كه دو عاشق به يكديگر چشم دوخته اند، مورد اندازه گيري قرار دهد؟ وي دريافت كه دو فردي كه عميقا عاشق يكديگر می باشند، 75 درصد از زماني را كه گفتگو مي كنند، به همديگر نگاه مي كنند و هنگامی كه فرد ناخوانده اي به ميان صحبتشان وارد مي شود، آهسته تر روي از يكديگر بر می گردانند. در گفتگوهای معمولي افراد 30 تا 60 درصد از وقت را به نگاه كردن به یکدیگر اختصاص مي دهند. درواقع، احتمال آنكه بگوييم دو فرد تا چه ميزان عاشق و دلباخته ی یکدیگر هستند را می توان با اندازه گیری مدت زمانی که آن دو عاشقانه به يكديگر زل مي زنند، تخمين زد.

برخی روانکاوان از آن در حين مشاوره براي آنكه دريابند تا چه اندازه زوجين به يكديگر علاقه و عشق دارند سود مي برند. همچنین اين موضوع اطلاعات سودمند زيادي را برای آنکه بخواهید شخصي دلباخته شما گردد در اختيارتان قرار مي دهد. اينگونه كه هرگاه به شخصي كه دوستش داريد، در حين گفتگو، 75 درصد از زمان را به وي نگاه كنيد. با اين كار شما به مغز آن فرد سیگنال می فرستید. مغز آن شخص نیز آخرين باري كه فردي تا اين اندازه به او نگاه کرده را به خاطر آورده و تحلیلش از اين نگاه طولاني، وجود عشق و علاقه خواهد بود. در نتيجه اينطور می اندیشد كه عاشق شما است . . .

روي برنگردانيد . . .
دیگر یافته های تعيين كننده در تحقيقات روبين: اگر فردي به زن و شوهري كه در حال گفتگو هستند، ملحق شود، مدت زمان زيادي طول می کشد تا نگاه آن زوج از يكديگر منحرف شده و به نفر سوم برگردانده شود. باز هرگاه اين عمل را با شخصی که هنوز دلباخته شما نگشته بكار ببنديد، به او طوري القا مي كنيد که گويي دلباخته شماست. لئیل لونز، متخصص روابط انسانها، اين تكنيك را “چشمان آب نباتي” نام نهاده. چشمانتان را به چشمان فردي كه دوستش داريد قفل نموده و ثابت” در همان حالت نگه داريد. حتي زماني كه او صحبتش پایان یافت و يا آنكه شخص دیگری به شما ملحق شد، روي برنگردانيد. وقتي سرانجام خواستید چشمانتان را از چشمانش برگردانيد (پس از 3 الی 4 ثانيه) آن كار را با بي ميلي و آهستگي انجام دهيد؛ دقيقا مانند آنكه توسط يك آب نبات به يكديگر چسبيده ايد. این عملکرد، هر گاه بطور صحيح صورت گيرد، از تعجب نفس شما را بند خواهد آورد.

فصل : تاثیرگذاری و جذابیت

نظرات کاربران

این تحقیق واقعا جالبی بود
فکر میکنم در اینده برام کاربردی باشه

    سلام بزرگوار؛

    این نظر لطف شماست، متشکریم. این بخشی از کتاب تالیف خودمون هست. در اینترنت هم جستجو کنید انفجار فکر مهدی صاحبی براتون میاره.

    موفق باشید عزیز گرامی؛